Alla vill vi lyckas, må bra, ha kul och utvecklas framåt. Det vill vi göra så länge vi kan! Men vi har ibland svårt att få ihop ingredienserna. Det skär sig, smakar illa pga av att en eller flera ingredienser inte är fräscha. Men när alla är det så smakar det alltid bra.

Den goda rätten består av: PASSION, SÅRBARHET, ENGAGEMANG OCH TILLIT – allt detta som skapar kul på jobbet, som får oss att må bra, lönsamhet, kreativitet och andra värdefulla värden! Recept har några givna ingredienser som skapar den goda rätten och hållbarhet över tid Det blir garanterat lyckat. Det går inte ens att misslyckas!

Ingredienserna?

1. Ta ett mått
Jag leder mig själv bra
När vi upplever och uppfattar att vi leder oss själva bra, så skapas förutsättningen för att hjälpa andra, om dom vill! Leder jag mig själv bra? med god självinsikt och självförtroende.

2. Addera med
Gruppen är snäll med varann
En grupp blir så bra som var och en uppfattar att de kommer till tals och att det finns en stor portion av empati! Finns forskning som har kommit fram till det. Bäst blir det mao när man är SNÄLL med varandra. Skapar kul, må bra, produktivitet och lönsamhet. Vem vill inte ha det?

3. Tillsätt insikten
Insikten att vi alla är O-perfekta! När vi sen vågar visa och säga det till varann, så blir vi mer mänskliga för oss själva och varann. Ingen är ju perfekt, men vi vill alla vara det. Rädslan att inte räcka till eller inte vara gillad är många gånger väldigt stor. Vem är perfekt? Ingen!

4. Ta bort skummet så ser du
Jag vågar visa mig sårbar, både som person och i mitt ledarskap. Modet att våga vara sårbar är dessutom direkt kopplat till att du är den som först GER, först säger JAG GILLAR dig, först VÅGAR SATSA helhjärtat etc. Dessutom UTAN att veta om det funkar eller om du får tillbaka. Därför att du vågar vara dig själv! Det är ett ledarskap som skapar tillit mellan varann och till dig själv. Frågar du först vad får jag eller först är den som GER, utan att veta?

5. Att ihop blandat skapar rätten
Passion och engagemang skapas utifrån ovan. Å då blir det helt omöjligt att inte lyckas. Vill du/ni lyckas?

GARANTI?
Finns det en garanti att det blir godare än gott?
Får vi möjligheten att jobba tillsammans kan vi hjälpa er att hitta era ingredienser.
Den hemliga ingrediensen är: #PeopleMakePeopleGrow! Den bjuder vi på! ☺

Kommentera

